Köpvillkor

Betalning

Vi använder Worldline som samarbetspartner för onlinebetalningar. De är en av Europas största leverantörer när det gäller betalningar online. Worldline erbjuder en smidig checkout, där du använder bank-id för säker identifiering. Du kan välja att betala direkt, med kort eller faktura.

Betala direkt

Vi rekommenderar att du betalar köpet direkt med Swish. Det är också det vanligaste sättet att betala hos oss. Fler än 80% av våra kunder väljer detta betalsätt. 

Kortbetalning

Om du betalar med kort görs en reservation av köpsumman vid köptillfället hos din bank. När varorna är packade och klara att skickas iväg dras beloppet från ditt konto.

Faktura

Om du bor i Sverige kan du också välja att betala mot Walley faktura. Walley är ett svenskt företag sprunget ur Collector Bank. De erbjuder betalning mot faktura (14 dagar) och även delbetalning. Observera att fakturan skickas digitalt till din e-postadress och förseningsavgiften är 135 kr. 

Du kan logga in hos Walley eller använda deras app för att ha koll på dina fakturor. Villkor (pdf)

Handlar du mot faktura är det extra viktigt att anmäla saknad leverans före fakturan förfaller (inom 14 dagar). Du är också ansvarig för att ha koll på din faktura som kommer på mail, och finns att ladda ner på Walley.

International orders

For international customers, we offer Card Payment (all europe),  and 14 days return policy. The invoice option (Walley) is not working for international customers. Shipping cost is added, calculated by weight and visible in the checkout. Goods are shipped out within 5 working days. 

For Norwegian customers - we are now VOEC registered. That means we pay MVA (tax) in Norway, and your order will have a VOEC number, and therefore not be taxed at arrival.

If you can't find a payment method that works for you, we can arrange a Paypal invoice manually, contact us for more information.

Faktura special

Vill du beställa till en skola eller annan kommunal/statlig verksamhet? Vi erbjuder faktura på 30 dagar och möjlighet till olika faktura- och leveransadresser samt speciell märkning. För att göra det behöver du mejla din beställning till oss på info@fagert.se

Frakt

Kostnaden för emballage, packning och porto ingår i priset, för dig som bor i Sverige. Vi skickar dina mönster som brev för snabb leverans hem till din brevlåda.

Om du bor utomlands tillkommer en fraktavgift som beror på vikt.  Du kan se fraktkostnaden för din order när du går vidare till kassan.

Leverans

Vi skickar med PostNord.

Dina varor levereras som brev (1 mönster) eller varubrev (2 eller flera mönster) och är oftast så litet att det levereras direkt i din brevlåda. Om brevet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.

Vi skickar leveranser 3 gånger per vecka, i regel varje måndag, onsdag och fredag. Postnord tar några dagar på sig att leverera och du får ett mejl från oss dagen det överlämnats till Postnord.

Leverantid varubrev 1 arbetsdag, brev med 3-4 arbetsdagars leveranstid för brev.

Oftast levererar vi snabbt, vi har ca 3000 varor i lager. Kontakta oss gärna vid brådskande leveranser så kan vi kanske skynda på lite extra. 

Under sommaren har vi begränsade öppettider vilket påverkar leveranstiden.

Vi reserverar oss för att förseningar i leveransen kan uppstå pga PostNord. Numera delar Postnord ut brev varannan dag istället för varje dag, vilket påverkar leveranstiden. 

Saknad leverans? Som kund har du ansvar att anmäla saknad leverans efter 1 vecka och senast 14 dagar från att varorna skickades från oss.

Adressuppgifter

Det är du som kund som ansvarar för att adressen som du anger vid ordertillfället stämmer. Det ska vara din folkbokföringsadress. Kontrollera adressen på din orderbekräftelse och hör av dig till oss om något är fel där, så rättar vi till det i så fall. Bor du i lägenhet? Ange lägenhetsnummer. Om vi måste skicka ut ordern flera gånger på grund av felaktiga adressuppgifter, kan vi debitera dig som kund för merkostnaden.

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar från det att du beställde. Varan skall vara oanvänd och oskadad, mönsterpåsen får ej vara öppnad. Vid retur eller byte av varor betalar du själv samtliga fraktkostnader. Kontakta oss gärna innan du skickar tillbaka något. 

Ångerrätten gäller inte klippta metervaror och digitala produkter.

Reklamationer

Kontakta oss alltid om det är något fel på varan, så löser vi det på bästa sätt. Ditt köp regleras i Distansförsäljningslagen och Konsumentköplagen. Skulle du upptäcka ett fel på varan (t ex tryckfel) kan du reklamera det i 3 år från att du beställde.

Har du frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss på info@fagert.se

Övrigt

Du handlar med ett aktiebolag vid namn AB fagertse. Moms ingår i våra priser. Valutan på sajten är SEK.